Final ruta pionera 2013

El dia 20 de juliol ens vam despertar a les 5 del matí, vam preparar-ho tot i cap les 6 vam començar a caminar, avui tocaven 30 km! Quin cansament! Total, tot buscant mètodes perquè passés millor el temps cantant i ballant, vam arribar a Arzúa amb algú lesionat i alguns taxis. Seguidament, vam fer el ‘vago’ tot el dia, ja que el següent dia també havíem de caminar però no tants quilòmetres i vam dormir a un pavelló prop del centre de la ciutat.
L’endemà dia 21 de juliol, ens vam despertar més tard, aquest cop cap a les 8, ja que només havíem de caminar 20km, vam sortir d’Arzúa cap a les 9 i a quarts de 2 arribàvem a Pedrouzo. A continuació, els monitors van anar a buscar algun alberg o pavelló on dormir i resulta que tots els albergs estaven plens i que els pavellons s’havien de reservar en dies anteriors, fins que com a regal dels 20 anys d’en Ferransu, vam haver de caminar 15km més fins a arribar al Monte del Gozo que estava a tan sols a 5km de Santiago. Al cap d’unes hores vam arribar al Monte i vam poder dormir en un alberg enorme.
El dia següent, ens vam llevar cap a les 9 i al cap de poc quilòmetres vam arribar al km 0 de Santiago al mig de la plaça de la Catedral, ens va encantar tota la ciutat (esglésies, catedrals, escultures…), vam passejar per santiago i després de molts esforços vam anar a instalar-nos a un Maristes Santiago (tot i que no tenia el mateix nom), vam dinar, vam fer un vol, un gelat per els carrers d’allà, i cap a les 8 vam veure alguns famosos a la plaça com ara l’Edurne o en Chuso Jones, perquè resulta que avui començaven les festes de la ciutat i al vespre feiem un concert i per acabar vam anar al Domino’s pizza a sopar. Havent sopat, vam insistir una mica als monitors per si podíem anar al concert una estona, i per sort sí! Ens ho vam passar super bé i cap al tard vam anar a dormir a l’escola Maristes, tots estàvem molt cansats.
El dia 23 de juliol al matí ens vam aixecar amb molta mandra i vam anar a buscar un bus després d’haver-nos equivocat ja d’autobús. Llavors, cap a les 12, vam arribar a una residencia d’avis per fer el Raid de servei, i allà vam servir el dinar als avis, vam fer tallers de conversa… Cap a les dues del migdia, vam dinar un entrepà de pernil dolç a fora la residencia i vam tornar a l’escola Maristes Santiago. Ens vam dutxar i vam descansar unes horetes i cap a les 6 de la tarda vam anar per la ciutat per acabar d’aprofitar el dia, vam berenar per allà i a les 9 vam anar tots junts a un restaurant anomenat can Manolo on vam fer el sopar de ruta, va ser molt divertit! Un cop vam acabar de sopar, vam anar a la plaça de la Catedral  amb unes il·luminacions i unes vistes precioses a asseure’ns, tot seguit vam tornar a l’escola a dormir.
Avui, últim dia a Santiago, dia 24 de juliol, ens hem despertat a les 6 del matí, hem recollit motxilles i hem anat a l’estació a buscar un tren que ens portés fins a Barcelona perquè avui passem la nit allà; ara mateix, portem ja unes 9 hores al tren i després d’alguna avaria i 40 minuts d’espera arribarem cap al tard a Barcelona on dormirem a l’escola Maristes Barcelona, per tal de que demà puguem agafar un bus cap al campament de Vallfogona del Ripollès.
Per acabar, durant aquests dies, hem passat aventures tant de bones com de dolentes però totes ens han servit per aprendre alguna cosa. Han sigut dies inoblidables, passant per pobles i ciutats preciosos, tinguent grans vistes i puguent disfrutar amb tots els companys i monitors aquests 10 dies tot fent el camino de Santiago.
Per altra banda, donar gràcies als monitors per la paciència que han tingut i per la increïble experiència que ens han pogut donar.